PayEx logo

Velkommen til Kundeservice

Vælg kategori nedenfor

Spørgsmål og svar vedr. faktura

Her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål. For at se svaret skal du bare klikke på plus-tegnet. Du skal være velkommen til at kontakte os, hvis du ikke finder det du leder efter.

Der er fejl på den faktura jeg har modtaget. Hvad gør jeg?

Kontakt i første omgang den virksomhed, der står som udsteder af fakturaen, vedrørende eventuelle fejl. Hvis de ikke kan opklare fejlen, kan du da vælge at gøre indsigelse til PayEx.

Jeg har modtaget et brev vedrørende en uidentificeret indbetaling

Gælder fakturaen betaling af en faktura, der håndteres af PayEx, bedes du sende en mail til os med fakturanummeret, som betalingen vedrører. Så udligner vi fakturaen hurtigst muligt. Har du ingen ubetalt faktura, skal vi bede om dit registrerings- og kontonummer, så vi kan tilbagebetale pengene. Skriv gerne I-nummeret der står i overskriften på brevet i emnefeltet i mailen. Bemærk at det typisk er forbundet med et gebyr at få udbetalt en fejlindbetaling.

Jeg har fået en rykker fra PayEx, selv om jeg har betalt fakturaen. Hvad gør jeg?

Først og fremmest beder vi dig sikre, at overførslen er foretaget til korrekt konto, med korrekt reference og det korrekte beløb. Hvis ikke, skal vi bede om et kontoudtog, så vi kan identificere indbetalingen og udligne fakturaen. Stemmer oplysningerne, beder vi dig kontakte kundeservice. 

Er fakturaen betalt korrekt, men efter fakturaens forfaldsdato, er du som forbruger, som udgangspunkt, forpligtet til at betalte eventuelle rykkergebyrer og renter. Vil du vide mere om dit samlede udestående, anbefaler vi at kontakter kundeservice i den virksomhed, der står som udsteder af fakturaen.

Jeg har ved en fejl indbetalt til PayEx. Hvordan får jeg pengene tilbage?

For at kunne finde din betaling, skal vi bede om en kvittering eller anden form for dokumentation fra din netbank, hvor man ser transaktionen. Dette sendes helst vedhæftet på mail, men ellers brev eller fax. På kvitteringen skal fremgå: Indbetalingskonto, -dato og beløbet der er betalt. Har du modtaget et brev vedrørende uidentificeret indbetaling, beder vi dig også angive I-nummeret der står i overskriften på brevet. 

For at kunne returnere indbetalingen, skal vi bede om dit registrerings- og kontonummer. Bemærk at det typisk er forbundet med et gebyr at få udbetalt en fejlindbetaling.

E-mail

Nogle gange er det lettere at sende en mail. Vi bestræber os på at svare inden for 24 timer på hverdage.

Telefon

Du er velkommen til at ringe til os mandag - torsdag kl 09:00-16:00 og fredag 09:00-15:30. For hurtigere betjening, beder vi dig om at have dine oplysninger klar.

+45 3312 1030